Over MediaCT
Zoals ze dat zelf aangegeven is MediaCT destijds opgericht door - toen nog drie jonge gasten met een enorme passie voor internet Tjitte, Caspar en Jitze (tegenwoordig alle drie keurig getrouwde huisvaders red.). Met veel passie is MediaCT uitgegroeid tot een bekende speler in de e-commerce branche getuigt ook de hoge notering in de Emerce 100. MediaCT heeft dit kunnen realiseren door continu te investeren in haar medewerkers en zo een team van vakspecialisten op te bouwen waarbij werkgeluk centraal staat.
Update:
Begin 2020 is MediaCT samengevoegd met Youwe, de full-service digital agency met kantoren in Nederland, Zweden, Oekraine, Engeland en Finland.
De samenwerking
In 2012 maakte ik kennis met Caspar Hardholt in zijn rol als COO. MediaCT groeide op dat moment hard en Caspar wilde graag coaching in zijn rol als leidinggevende en een sparringpartner op het gebied van het ontwikkelen van de snelgroeiende organisatie. Naast het coachen van Caspar in zijn rol als leidinggevende heb ik als sparringpartner kunnen dienen bij het ontwikkelen van een voor MediaCT werkend functiehuis. In deze periode is ook de basis gelegd voor de huidige visie van MediaCT als werkgever. MediaCT bleef groeien en in 2017 werd het team van MediaCT op HR gebied versterkt door Manon Kramer (Head of people & Culture). In deze periode heb ik de rol vervuld van consultant en klankbord voor medewerkers en management. MediaCT heeft zich ontwikkeld tot een succesvolle organisatie dat zich inzet voor werkgeluk.
Het resultaat - mijn fun factor
Niet alleen heb ik veel plezier beleefd aan mijn rol als mentor van Caspar. Ook heb ik zelf geleerd van onze sessies waarin we uitvoerig bespraken wat voor organisatie MediaCT wilde zijn. Vragen als ‘waar staat MediaCT voor, wat is de rol van de ondernemers, welke stijl van leiderschap en leidinggeven is gewenst, welke rol spelen de medewerkers in de organisatie, hoe zorg je dat je continue kwaliteit naar je opdrachtgevers kunt leveren’ en nog veel meer. Al snel werd duidelijk dat MediaCT gelooft in het simpele principe ‘blije medewerkers, blije klanten’ en is de basis gelegd voor een mensgedreven organisate waar kwaliteit centraal staat.
We hebben praktische zaken gebouwd, zoals het eerste functiehuis wat door de jaren heen verder uitgebouwd is en continue verbeterd, zoals het in het DNA van MediaCT zit om continue te blijven verbeteren. En de introductie van de talententesten van Cliftonstrengths.
Aan de seminars met de medewerkers over o.a. motivatie, situationeel leidinggeven en communicatie heb ik veel plezier beleefd en ook de individuele gesprekken met de medewerkers en mijn rol als klankbord in de intervisie gesprekken met Manon in haar rol als Head of People & Culture heb ik gewaardeerd.